„Алена кралица“-Виктория Айвярд

(издателство „Сиела“,стр.504,цена 13,90)

c1f946441ec89e24ee7eed8639fd5290

Светът на Мер Бароу е разделен според цвета на кръвта: червена или сребърна. Мер и семейството ? са Червени – те са от простолюдието, смирени, поробени, съществуват, за да служат на сребърнокръвния елит, чиито свръхестествени сили ги правят почти равни на боговете.
Мер търси прехрана на улиците, краде каквото може, за да помогне на семейството си да оцелее, загубила е надежда за бягство от гетото, което е неин дом. Но когато по странен обрат на съдбата е наета като прислуга в двореца на кралското семейство, се случва нещо немислимо. Чудо. Катастрофа! Мер открива пред очите на благородниците и двамата принцове, че притежава тайнствена сила… Но как е възможно, когато кръвта ? не е сребърна?
Мер е отвлечена и затворена в двореца, а червената ? кръв е прикрита под рокли от муселин и бижута. Но зад бляскавите кулиси на разкоша дремят вражди и коварство, а в кралския двор клокочи вътрешна война – защото да властваш е опасна игра. На фона на интригите на благородниците действията на момичето ще отприщят жесток и смъртоносен танц, който ще изправи принц срещу принц – и Мер срещу собственото ? сърце.

––––––––––––––––––––––

До сега не се бях сблъсквала с книги от този жанр (антиутопия),не чувствах привличане към тях и не смятах,че ще ми харесат.Реших да посегна към „Алена кралица“ поради безброй многото положителни отзиви в буктюб пространството,а и не само.Знаех само едно нещо,че книгата или много ще ми хареса или напълно ще ме откаже от антиутопиите.Е,случи се първото книгата тотално ме завладя-беше любов от пръв поглед 😀 .Дори сега малко ме е яд,че не съм дала шанс по-рано на книга от този жанр.Виктория Айвярд е изградила един много различен и сложен свят,в който цари мрак,интриги и неравенство.Преобладават много разнообразни и многопластови герои.Начинът на писане на авторката е доста интересен и може да накара всеки да прикове вниманието си към книгата и да го задържи да самият и край.Любовният романс,който се създава между някои от героите остава малко на заден план,като битките и дворцовите интриги преобладават.Имаше няколко обрата в книгата,които буквално ме оставяха с отворена уста и се чудех „какво става по дяволите“.Всяка страница беше изпълнена с адреналин и напрегнати ситуации,които ме караха да чета с още по-голям интерес.Макар някои да казват,че книгата приличала на други книги,аз смятам,че „Алена кралица“ носи своя оригинален почерк и своята уникалност.А сега искам да ви разкажа за сюжета,естествено без да издавам спойлери.

large

Светът в книгата  е доста мрачен и суров.Хората в него са разделени от цвета на кръвта си:червени и сребърни.Червените са нисшето общество,родени са единствено,за да бъдат роби на сребърните и да се бият във войните,които те водят.А сребърните са аристократите,висшето общество.Притежават необикновени способности,които им позволяват да властват над червените,като им всяват страх и могъщество.Живеят в разкош и удобства,но предателствата дебнат зад всеки ъгъл.Не случайно на доста места в книгата е написано едно важно изречение „Всеки може да предаде всеки“.

Главната героиня Мер Бароу е от червените,живее в нищета със семейството си и за да им помага по някакъв начин,тя е принудена да краде.А и съвсем скоро и предстои да се присъедини във войната,което означава сигурна смърт.Но съдбата си знае работата и Мер неочаквано започва работа в двореца,като прислуга,което автоматично означава,че се спасява от фронта,но тук нещата са още по-лоши отколкото си мисли.По това време на годината в двореца се избира жена на първородният син на краля,чрез конкурс измежду всички дъщери на големите династии.По време на една от демонстрациите Мер пада от една от терасите и се случва нещо немислимо,което тотално може да преобърне играта.Мер открива неподозирани сили и за малко не затрива всички вишестоящи сребърни.Но как е възможно да притежава способностите на сребърните,след като тя е най-обикновена червена?След този инцидент животът и се преобръща,принудена е да заеме позиция,която е желана от всички сребърни.Започва да живее нов живот,за който дори не е мечтала,но при първата грешна стъпка я очаква единствено смърт.Въпреки външната си промяна тя  остава вярна на себе си-червена докрай.Хареса ми характера,който си беше изградила-твърд,решителен,неотстъпчив.Заобичах Мер и постъпките ѝ,възхитих се на смелостта ѝ да влезе в „Алената гвардия“,макар да знаеше какви биха могли да бъдат последствията.Само едно нещо не ми хареса в нея и то беше нейната наивност към Мейвън (Признавам си и аз се вързах на приказките му : ) ) Мейвън,Мейвън как можа да постъпиш така,защоо ? За него въобще не ми се пише.

„Веднъж ти казах, че трябва да пазиш сърцето си.
Трябваше да ме послушаш“

1.png

Кал малко ми беше противоречив герой,дори и след като прочетох книгата,още не зная какво да мисля за него.Хареса ми,че и той като Мер беше смел и решителен и до там.Дано във втората част да си изградя цялостно мнение за него.Второстепенните герои също не бяха за пренебрегване.Еванджелин,Лукас,Фарли,Джулиан,да не забравяме и кралицата-всеки един от тях носеше своята специфичност и допълваше цялостният вид на историята.Всеки допринасяше с най-различни емоции,през които да преминава читателят-весели,забавни,тъжни…Общо взето нито в един момент не знаеш какво ще се случи,обратите бяха един след друг,което пък предаваше един разкош на книгата.

„Алена кралица“ е едно обещаващо начало на една вълнуваща трилогия.Пренася ни в един свят на дворцови интриги,несправедливост  и неочаквани предателства.За мен е една от най-добрите книги,които съм чела и вярвам,че другите две книги ще са също толкова добри.Определено се запалих по антиутопиите и вече съм си набелязала няколко книги. 🙂

„-Все още не знам защо те беше грижа. Ти дори не знаеше , че съм различна.
-За мен беше различна – промърморва той накрая.“

1170733_1990939374463610_2955415971582991882_n

Вашият коментар

