„Къде си,Аляска“- Джон Грийн

(издателство „Егмонт“,стр.238,цена 9,90)

9789542709619В живота на Майлс Халтър не се случва нищо. Затова решава да тръгне да търси, както бе казал поета, „Великото Може би“. (А поетът всъщност е Франсоа Рабле). Пътят го отвежда до гимназия „Кълвър Крийк“, където животът е всичко друго, но не и скучен. И там го чака Аляска Йънг. Прекрасната, умна, забавна, секси, самоунищожителна, пълна с проблеми и напълно пленителна Аляска Йънг. Тя въвлича Майлс в своя свят, показва му „Великото Може би“ и открадва сърцето му.

От доста отдавна исках да прочета книгата,но причината поради,която все не посягах към нея беше,че знаех какъв ще бъде краят. Но наскоро се бях замислила,че както в живота,така и в книгите не винаги трябва всичко да завършва щастливо. И така реших,че вече е дошъл моментът да я прочета и си я закупих. Сега докато пиша тези редове искам да изкажа огромното си съжаление,че не съм прочела книгата още когато излезе. Книгата тотално ме завладя,не мога да ви опиша през какви емоции преминавах,когато я четях – прелестна е !

Това е първата самостоятелна книга на Джон Грийн,която чета (преди няколко месеца прочетох „Сняг,вали“,но както знаете тя е в съавторство с други двама автори) и надмина очакванията ми. Винаги ме удивлява как авторът представя толкова пълнокръвни образи,в които читателят да се припознае и да си каже „Хей,този прилича на мен“ или „Даа, и аз съм правил подобно нещо“. Определено не е лесно за един автор да успее да влезе в света на тийнеджърите и да мисли като тях – поради това си качество Джон Грийн се превърна в един от любимите ми автори (още един автор,който изгражда реалистично своите герои е Рейнбоу Роуъл ). И в този роман Грийн пише за едни от любимите си теми,като страха,любовта,смъртта и размислите за живота. Макар книгите му да са насочени към младите читатели,мисля,че трябва да се прочетат от всеки,защото засягат наистина сериозни теми. „Къде си,Аляска“ отначало може да ви се стори леко клиширана,но историята изведнъж така се преобръща,че със сигурност ще бъдете изненадани.

287-jДействието се развива в гимназията „Кълвър Крейк“,където заминава да учи нашият главен герой Майлс. Тих и срамежлив Майлс попада на място,което завинаги ще го промени. Среща хора,които никога не си е мислил,че ще срещне,но точно те станаха най-добрите му приятели. И там неочаквано среща прелестната Аляска Йънг,която е водовъртеж от емоции и той е на път да се изгуби в тях. И както със сигурност знаете,когато доброто момче и лошото момиче се срещнат – винаги единият се влюбва в другият. Покрай съквартиранта си и Аляска Майлс пропушва,започва да пие и да прави пакости на другите с тях. И точно когато всичко е прекрасно,всички се забавляват,един ден всичко се преобръща….

42108a8b4e8e56186e56f373a340cba8Беше ми изключително интересно и забавно да се потопя в света и мислите на Майлс (Шиши),Полковника,Аляска,Такуми и Лара. Всеки един от тях беше представен толкова реалистично,че неусетно ги почувствах,като много близки приятели. Образът на Аляска ми хареса най-много. Винаги съм се впечатлявала от хора като нея – тя е дръзка,смела,живееща за мига.Въпреки,че беше едно 16 годишно момиче в себе си носеше някаква дълбока мъдрост,която на моменти бе неразбрана от другите.

279685562Въпреки,че знаех какъв ще бъде краят на книгата,обратът в нея страшно много ме изненада. Наистина изненадата беше голяма,но и заради това,което стана след обрата. Започваш да се замисляш за живота и върху голямото „Може би“,чиито отговор търсеше Майлс в книгата.

Корицата въпреки,че е семпла на мен адски много ми харесва. И сега,след като вече съм прочела книгата,разбирам какво символизира тя. Представям си как димът излиза от леко притворените устни на Аляска Йънг,а после бавно изчезва и отнася всичките ѝ проблеми със себе си.

„Къде си,Аляска“ е книга за любовта,страха и приятелството,което се заражда уж на шега,но се оказва,че е нещо по – дълбоко. Книга,която след себе си оставя много въпроси и теми за размисъл. Книга,която ще остане,като мил спомен в сърцето ми – дори и след като съм я прочела се сещам за моменти и фрази от нея и осъзнавам,че ми липсва света на Джон Грийн  (затова вече съм се насочила към следващата негова книга : ) ). По книгата предстои и филм,който чакам с огромно нетърпение.

collage

Ето няколко цитата от книгата:

  1. „- Понякога не те разбирам – казах й. Тя дори не ме погледна. Просто се усмихна на телевизора и каза: – Никога не ме разбираш, именно за това става дума.“

2. “ – Защо пушиш толкова бързо? – попитах.
Тя се усмихна с цяло задоволство и каза:
– Вие пушите, за да се насладите. А аз пуша, за да умра.“

3.  „Ако хората бяха дъжд, то аз щях да съм роса, а тя ураган.“

4.„Какъв е смисълът да живееш, ако дори не опиташ да направиш нещо забележително?“

5. .“Рано или късно идва мигът, в който осъзнаваме, че всички, които плуваме във времето, в крайна сметка биваме отвлечени навътре от мъртвото течение… накратко, че с всички ни ще се свърши.“

6.„Последните думи на Томас Едисън били „Тук е много хубаво“. Не знам къде е това „тук“, но мисля, че е някъде и се надявам да е хубаво.“

Вашият коментар

