„Ангел с часовников механизъм“- Касандра Клеър (Кн.1 от поредицата „Адски устройства)

(издателство „Ибис“,стр.408,цена 14,90)

157823_bНова завладяваща история за ловците на сенки, но не в съвременен Ню Йорк, а в потайния свят на викторианска Англия.
Магията е опасна…. но любовта може да бъде още по-опасна.
Шестнайсетгодишната Тереза Грей пристига от слънчев Ню Йоркв дъждовния, мрачен Лондон, за да види своя брат Нат, но вместо това попада в плен на Сестрите на мрака и се озовава в свят на тъмна магия и смъртоносни интриги. Над нея се надига зловещата сянка на загадъчен мъж, наричан Магистъра, а тя е неговият ключ към световно господство. Единствената й надежда за спасение е в Ловците на сенки – смъртоносните воини, закрилящи човечеството от силите на мрака. Те обаче също крият свои тайни, а срещу тях се надига армия, която не идва нито от Рая, нито от Ада…

*Искрено благодаря на издателство „Ибис“ за предоставената възможност !

Това ми беше първа среща с творчеството на Касандра Клеър и нямах кой знае какви очаквания  към книгата. Но след нейният прочит ме бройте за фенка на Касандра Клеър и поредицата „Адски устройства“. Толкова добре написана книга и с такъв завладяващ сюжет отдавна не бях чела. Каквото и да напиша в това ревю,то ще бледнее пред невероятната история,която е написала авторката. Създала е един завладяващ свят,в който те потапя още от първите страници на книгата. Макар действието да се развива през 1878г. във Викторианска Англия (този период не е от любимите ми) се почувствах сякаш съм там заедно с героите. Отначало действието се развива малко по- бавно,като се навлиза малко по малко в историята и в живота на нашите герои. Но изведнъж те връхлитат куп неочаквани ситуации и изненадващи обрати,които те карат да настръхнеш и да възкликнеш „Това не го очаквах !“; „Не може да стане по-лошо!“. Героите са много добре изградени и много силни като характери- за първи път виждам в книга,в която да няма слаб герой. Всеки имаше своето място в историята. Също така голямо впечатление ми направи,че второстепенните герои играят главна ключова роля наравно с главните  герои. Книгата се чете много леко,бързо и неусетно,карайки те да тръпнеш в очакване за следващата.Впечатление ми направи,че всяка глава беше озаглавена,както имаше и цитат,който подсказваше какво ще се случи в съответната глава.  А епилога накрая ме остави доста изненадана и определено тръпна в очакване да си взема следващата книга,за да разбера как ще се развие разговора между Уил и Магнус, а и как ще продължи самата история. Но да си поговорим малко за героите,защото всеки един от тях е интересен сам по себе си и всеки има своята лична история.

large (1)Теса Грей- Харесах я като героиня,но нещо ми липсваше  в нея – беше ми твърде наивна,нерешителна и доста объркана. Но донякъде я разбирам… да разбереш,че животът ти досега е бил изграден върху лъжи и тайни…определено всеки би се почувствал ужасно. А и да бъдеш отвлечен от две смахнати сестри,които я подлагат на изтезания,да разбереш,че притежаваш „сила“,да разбереш,че някакъв Магистър те иска за жена…. е,определено  трябва да си с много силен характер,за всичко това. Най-много ме спечели с това,че обичаше книгите и когато станеше на въпрос да защити семейството си или приятелите си бе готова на всичко.

tumblr_o00vutVZ2W1rug9yko1_500Уил Херондейл- Ах,този Уил неизбежно е да не се влюбиш в него,въпреки,че на моменти бе твърде арогантен. С тези тъмни сини очи и черна коса – дяволски добра комбинация. Той е от този тип мъже (Преживял е твърде много,за да се нарича само момче),които те привличат още с първите си думи и действия. Понякога наистина се държеше,като пълен гадняр,но знаем,че има нещо,което го кара да се държи по този начин. На моменти самовлюбен,с голямо чувство за хумор,което използва при всеки удобен и неудобен  момент,което пък прави книгата още по-изключителна и забавна. Но въпреки всичко това Уил бе мил и добър,държеше адски много на Джем,обичаше го като свой брат и бе готов на всичко за него.

largehjДжем Карстерс- Няма как да не обичаш Уил без да обичаш и Джем. Винаги мил,добър и с романтична душа. Неговата музика е неговият живот. Също като Теса обича книгите. Още от самото му появяване ми се стори,че крие нещо,което му се е случило и когато разбрах какво е бях шокирана и разстроена. Уил беше голяма опора за Джем,а тяхното приятелство бе недосегаемо- каквото и да се случва.

Шарлот Брануел- Тя е страхотна. Тя е много борбена и смела,но на моменти като всяка жена бе чувствителна и ранима. Като ръководител на Института бе много отговорна и всичко,което правеше за него го правеше с голямо желание и обич.

Хенри Брануел- Беше ми много мил и забавен.Той е типичният „луд“ учен,който по – голяма част от времето го прекарваше в изобретения,в лабораторията си. Искаше ми се да прекарва малко повече време с Шарлот,но се надявам това да се промени в следващите книги.

Останалите герои – Джесамин,Софи,Томас,Магнус страшно много ми харесваха,бяха ми супер симпатични и забавни. Е,Джесамин на моменти ме изкараше извън нерви,но също си я заобичах. 😀

С поредицата си Касандра Клеър дава началото на един нов и завладяващ свят,преизпълнен с много емоции,неочаквани обрати,големи дози хумор и разбира се,екшън. Книгата е написана толкова реалистично,че можех да се поставя на мястото на героите и да изпитам техните емоции,да изпитам едновременно тръпката и страха от случващите се събития. Горещо препоръчвам книгата на всеки независимо дали е запознат с творчеството на Касанда Клеър.“Ангел с часовников механизъм“ е една от най- уникалните и спиращи дъха книги,които съм чела.

3a359789cbb624da19295c413d40a704

Ето и няколко цитата от книгата:

  1. — Ако тя е, че в стаята има хубаво момиче, което те е разсейвало, я
    виждам доста ясно.
    — Мислиш, че е хубава? — изненада се Уил. Джем рядко говореше на
    тази тема.
    — Да. Ти също.
    — Не съм забелязал. Честно!
    — Да бе. Забеляза и още как. Даже аз забелязах как ти забеляза —
    усмихна се Джем.“

  2. “  — Всеки си има нещо, без което не може да живее. Ще открия каква е
твоята тайна, не бой се — тя искаше да каже това лековато, но при вида на
лицето му, гласът й заглъхна несигурно. Той я гледаше странно и твърдо.“

3.  “ — Но тези книги са зад решетки! — възрази тя. — Като в книжен затвор!
— Някои от книгите хапят — ухили се Уил, — трябва да бъдем внимателни.
— Човек винаги трябва да внимава с книгите — каза Теса, — и това, което те съдържат. Думите имат силата да ни променят.“

4. „- Никога не съм виждал някой да се вълнува от книги толкова много. Човек ще помисли,че говориш за диаманти.
– Но те са диаманти ! Какво друго може да се обича така?“

Вашият коментар

