„Домът на мис Перигрин за чудати деца“ – Рансъм Ригс

(издателство „Бард“, брой страници 364, цена 24,99 лв)

185529_b

Определено тази книга бе една от най – желаните книги,която исках да прочета тази година. Прочетох доста мнения за нея, но всъщност така ѝ не знаех какво да очаквам от нея,докато не я прочетох и изненадата ми бе, че наистина ми хареса. Първоначалното ми мнение за книгата беше, че ще прочета една доста плашеща и мрачна история,предвид призрачно изглеждащата корица и леко плашещите старинни снимки поместени в книгата. Да, имаше няколко наистина страховити момента,при което се обръщах да видя дали има някой зад гърба ми ,но това го дължа на прекалено  развинтеното си въображение 😀 .  Но като изключим тези моменти, историята се оказа много  оригинална и приятна за четене, както и изпълнена с много приключения – понякога супер забавни, а понякога много опасни.

10118161-_sy540_Страшно много ми допадна, че Рансъм Ригс е изградил много внимателно и прецизно всеки един от героите. А, ѝ самата история, макар че  на няколко пъти си знаех какво ще се случи е много добре изпипана и си личи старанието,което е вложил авторът в нея. Няма как да не спомена и зловещите снимки,които са перфектно разпределени в романа. Абсолютно всяка една от тях има своето значение в книгата, като превръщат историята в още по – мрачна и автентична. Определено тези старинни снимки подпомагат за по – пълното и истинско преживяване на читателят. И в този ред на мисли искам да благодаря на издателство „Бард“, че са запазили хубавата твърда корица и изобщо цялостното оформление на книгата. Любимите ми герои бяха абсолютно всички „чудати деца“. Всяко едно от тях си имаше своята харизма, с която да ме спечели, а ѝ притежаваха различни способности благодарение, на които в даден момент спасяваха останалите.

collageКакто вече сте разбрали, сюжетът се върти около 16 годишният Джейкъб,който от малък е свързан много силно с дядо си и неговите причудливи истории и странни снимки. В тези истории той разказва за сиропиталище на далечен остров, където е живял с неговите странни обитатели. Докато е малък Джейкъб вярва на тези истории, подкрепени със снимки, но постепенно спира да вярва в тях и мисли, че снимките не са истински, а че са фалшифицирани. Докато един ден дядо му умира при неясни и странни обстоятелства и това нанася травма върху психиката на Джейкъб. Той решава да замине с баща си на о-в Кеърнхолм, за да посети сиропиталището в търсене на истината за своя дядо,която по някакъв начин да му донесе вътрешен мир и спокойствие, но действителността се оказва съвсем друга. Попадайки на острова Джейкъб веднага поема към сиропиталището,което се оказва полусрутена сграда . Но въпреки това, той не се отказва от своето проучване и това му носи успех – открива доста странни и интересни неща.

Най – голямо впечатление ми направи мистериозната мис Перигрин,която се оказа доста интересна личност. Мис Перигрин бе описана като сериозна , твърда и самостоятелна жена,която винаги държи нещата под контрол. Харесваше ми тайнствеността,която се излъчваше от нея  и още от началото си знаех, че крие нещо от Джейкъб. Също така ми харесваше привързаността  ѝ към децата-  грижите ,които полагаше за тях (чувстваше ги,като свои деца) – определено е силен и вдъхновяващ персонаж.

images

Любовната връзка в книгата ме изненада доста –  не очаквах това,което се случи. Но все си мисля, че Ема крие още тайни,които се надявам да бъдат изказани във втората книга. Малко ми беше странно това емоционално привързване, но постепенно свикнах  и  не ми правеше впечатление.

След всичко,което се случи в тази книга с още по – голямо вълнение искам да прочета и втората книга,която вярвам, че също няма да ме разочарова. Краят на книгата , разбира се бе отворен и завърши по начин,който определено не очаквах. Те първа  нашите прекрасни герои ще имат възможността да проучат света,за който са мечтали, а ѝ им предстоят доста вълнуващи приключения и със сигурност много битки.

„Домът на мис Перигрин за чудати деца“ е глътка свеж полъх в света на литературата. Увлекателен и завладяващ роман, който ще ви накара да се впуснете в едно приключение, изпълнено с непредвидими обрати и колоритни герои, в които няма как да не се влюбите. Авторът определено е изградил един  интересен и причудлив свят с лек елемент на фентъзи. Книгата вече има своята филмова екранизация,която смятам да изгледам съвсем скоро и да разбера дали ще ми хареса колкото книгата.

14642225_2131967740360772_4905581968315260124_n

Вашият коментар

