„Краля демон“ – Синда Уилямс Чайма

(издателство „Емас“, брой страници 432, цена 17,90 лв)

204079_bВ планинския град Превала са настъпили трудни времена. Хан Алистър е готов на крайности, за да намери прехрана за майка си и сестра си, но не може да продаде единственото си ценно притежание – дебелите сребърни гривни на китките му. Сигурно е, че в тях се крие магия, защото растат заедно с него, а начин да ги свали няма. Един ден Хан се сблъсква със сина на Висшия магьосник, Мика Баяр, и той отнема амулета му. Но амулетът пази страшна история – някога е принадлежал на Краля демон, довел света до ръба на разрушението преди хиляда години… и Баяр няма да се спрат пред нищо, за да си го върнат. През това време на принцеса Раиса ана‘Мариана предстои да поведе своята собствена битка. След като е яздила и ловувала със семейството на баща си в продължение на три години, тя се е върнала в двора. Раиса се стреми да стане като Ханалеа, легендарната кралица воин, убила Краля демон и спасила света…

***

Тази година определено ми върви на все страхотни книги и пре(откриване) на жанрове. За мен тази книга  беше истинско предизвикателство, не знаех  почти никаква информация за нея, не знаех дали ще ми хареса и дори и не подозирах какво приключение ме очаква. Винаги съм била честна с вас в ревютата ми и когато започнах книгата си казах „Това ще бъде първото ми ревю за книга,която не ми е допаднала“. Защото през цялото време книгата в един момент ми харесваше, а в следващия  не – отчитам го на това, че светът в книгата за мен бе изцяло нов и непознат, а ѝ имената в книгата бяха доста нестандартни и ми отне малко повече време,докато свикна с тях. Но последните 50 страници направо ме отвяха и сега,когато книгата е прочета и осмислена , смело мога да заява, че съм влюбена в нея и с нетърпение очаквам следващите части ( книгата е поредица от 4 части). Както казах тези 50 страници тотално ми преобърнаха мнението в положителна насока – случиха се толкова неочаквани обрати,разкриха се тайни,които ме изненадаха,които нямаше как да ме оставят безразлична.

the-seven-realms-series

„Краля демон“ определено е едно страхотно фентъзи,в което са събрани едни от най- добрите предпоставки за завладяваща и интересна книга- кралство,което се управлява само от кралица,магьосници,които кроят доста зли планове за кралството и неговите обитатели,племена,които въпреки че са разделени са готови и да си помагат в трудни моменти и накрая една опърничава принцеса – наследница,която си има свои принципи и цели. Общо взето в книгата се сблъскват два различни свята,но кой от тях ще оцелее…?

Историята в книгата е разказана от две гледни точки –  тази на главните герои ( Раиса и Хан Алистър). Винаги ми е допадало това качество в книгите, защото можем да опознаем по – добре героите – техните мисли и характери. В случая тук виждаме двете различни гледни точки на живота в кралството – богатият и бедният. Но се оказва, че нищо не е такова каквото изглежда на пръв поглед. В живота на принцеса Раиса присъстват доста трудности, с които трябва да се справи сама. Нейното кралство е на път да бъде превзето,чрез доста подли манипулации и тя се опитва с всички сили да предотврати бъдещите последствия.

tumblr_mxgod1ji3j1sbpntco1_1280

Хан Алистър – момче,което е израснало в бедност, а страданията,които са го придружавали през целият му живот са го направили с много силен и борбен дух,който му е помагал да оцелее в много моменти. От малък е принуден да се грижи за своята майка и по – малката си сестричка. И въпреки че намираше много трудно средства за прехранването на семейството си, винаги ги поставяше на първо място,с което успя да спечели симпатиите ми към него. Като бивш член на улична банда Хан се стараеше да се предпазва от неприятности, но те случайно или не винаги го намираха. Само да вметна, че двамата с Раиса успяха да се срещнат при доста странни обстоятелства и да преживят едно малко приключение, но как стигнаха до тази тяхна среща оставям сами да разберете.

demonking01

Принцесата – наследница Раиса бе един от най- интересните и силни персонажи в книгата. Традициите в нейното кралство са малко по – различни от обичайните,които сме срещали в повечето книги. Тук вместо крал,управлява кралица, а властта се наследява единствено от нейната дъщеря. Освен това Раиса трябва да прекара известно време в племе с баща си, за да усвои разни традиции и обичаи. Но далеч от кралският двор, тя е придобила доста непредсказуем и избухлив характер,който в дадени моменти и помагаше, за да отстоява своята позиция. Освен това показа, че не иска да бъде кукла на конци,като на много пъти се противопоставяше на майка си и нейните „съветници“, като им показа, че е готова да се бори по всякакъв начин за доброто на своето кралство и своят народ.

Едно от нещата,които ме изненадаха в книгата бе любовната връзка… или по – скоро липсата на такава (говоря по между двамата главни герои). Но се надявам в другите книги тази сюжетна линия да се развие. Второстепенните герои също бяха много интересни и съм сигурна, че техният потенциал ще бъде още по – развит в останалите части от поредицата.

„Краля демон“ бе една от най – изненадващите книги за тази година. Книгата успя да ме спечели със своите изключително пълнокръвни и интересни герои, с неочакваните и на моменти шокиращи обрати и със своят вълшебен и интересен свят. Книгата ще ви предостави едно вълнуващо фентъзи приключение,което дълго след прочита ѝ няма да забравите. Вярвам, че книгата би се харесала на всеки,който обича поне малко доза вълшебство в книгите, а ѝ ако се нуждаете от едно спиращо дъха книжно приключение, то „Краля демон“ ще ви предостави точно това,от което се нуждаете.

*Хиляди благодарности на издателство „Емас“ за приятната книжна изненада !

20161127_125507m

Вашият коментар

