Топ 10 на любимите ми книги за 2016г.

Пред нас е една чисто нова година и е време да направя моята равносметка за изминалата година. Няма да се впускам в излишни дълги и мелодраматични размисли (и страсти), а ще обобщя в няколко изречения моята книжна година, преди да преминем към 10те ми любими книги. Определено 2016г. за мен беше (пре)откриване на нови жанрове, на примерно  чрез трилогията „Алена кралица“ успях се влюбя в антиутопиите. Експериментирах с изцяло нови за мен жанрове,с някои си допаднахме, с други не, но за мен най-важното е , че излязох от зоната си на комфорт. Не бях си поставила за цел да прочета определен брой книги, защото четенето за мен не е надпревара, а удоволствие. До преди да започна да пиша публикацията, не знаех всъщност колко книги съм прочела и реших да проверя, оказа се , че съм прочела 45 книги – очаквах да са по – малко,така че със сигурност съм доволна от тези цифрички. В някои книги се влюбих, други харесах, а с трети не успяхме да си „паснем“, но абсолютно всяка една от прочетените книги,ще остави някаква следа в мен. Беше ми страшно трудно да избера само 10 книги,но мисля, че все пак избрах книги,които ще оставят трайна следа в мен.

Искам да благодаря на всички издателства,които бяха така мили и любезни да ми изпращат своите книги – нямате си и на представа колко щастлива ме правихте през цялата година ! Ще запомня изминалата година с много хубави неща. От това с какво удоволствие пишех ревютата на прочетените книги, с развитието на фейсбук страничката ми (която наближава 10 000 четящи), със запознанството ми с хора,които не съм очаквала, че ще срещна. Изпращам годината с много положителни емоции и се надявам новата година на всички да е по – успешна, по – щастлива,изпълнена с много хубави и книжни приключения. БЛАГОДАРЯ ВИ, че през цялата година не спирахте да посещавате блога и страницата ми! ❤

6330-max

1. „Крадецът на книги“ – Определено това бе книгата,която ми повлия доста емоционално. „Крадецът на книги“  е книга,която препоръчвам всеки да прочете не само заради силната и емоционална история, а ѝ заради ценните послания,които не трябва да бъдат пропуснати. Както неведнъж съм казвала за мен тази книга, ще бъде една от малкото съвременни книги,които ще се превърнат в класики.Ревю ТУК .

file_25_1

2. „Ангелско нашествие“ – Тази трилогия се настани трайно в сърцето ми.Наистина книгата е много добра,историята е поднесена доста оригинално и реалистично,което прави четенето на книгата още по – вълнуващо. Не мисля, че скоро ще спра да препоръчвам трилогията, а ѝ с огромно нетърпение чакам да излезе и последната част. Ревю на двете книги ТУК и ТУК .

c1f946441ec89e24ee7eed8639fd5290

3. „Алена кралица“ – Както казах тази книга ме накара да се влюбя в  антиутопиите и нямаше как да не я включа в любимците ми за годината.До сега не се бях сблъсквала с книги от този жанр (антиутопия),не чувствах привличане към тях и не смятах,че ще ми харесат.Реших да посегна към „Алена кралица“ поради безброй многото положителни отзиви в буктюб пространството,а и не само.Знаех само едно нещо,че книгата или много ще ми хареса или напълно ще ме откаже от антиутопиите. Ревю на двете книги ТУК и ТУК .

194465_b

4. „Всички наши места“ – Ако имах възможността да опиша „Всички наши места“ само с една дума, то тя щеше да бъде  РАЗТЪРСВАЩА. Книгата е един водовъртеж от емоции и наистина не бях  готова за толкова много емоции наведнъж.Това не е книга от типа „и заживели щастливо“, тя е пълна с болка и тъга, но същевременно е ѝ толкова красива и завладяваща. Скоро смятам да си закупя и новата книга на авторката „Вселената на раменете ми“,която се надявам да е също толкова хубава. Ревю ТУК .

185529_b

5. „Домът на мис Перигрин за чудати деца“ – Определено тази книга бе една от най – желаните книги,която исках да прочета за изминалата година година.Първоначалното ми мнение за книгата беше, че ще прочета една доста плашеща и мрачна история,предвид призрачно изглеждащата корица и леко плашещите старинни снимки поместени в книгата. Но всъщност се оказа, че историята е много  оригинална и приятна за четене, както и изпълнена с много приключения – понякога супер забавни, а понякога много опасни.Ревю ТУК .

3158023_b

6. „Тайната история“ – Дона Тарт определено е на едно доста високо ниво в литературата. „Тайната история“ е един великолепен и интелигентно написан роман. Книга,която на моменти ще ви подтиска ,друг път ще ви оставя без дъх със своята спокойна жестокост. Книга,която едновременно те пленява и отвращава  със своите герои. Дона Тарт има наистина невероятен талант да пише толкова интересно и увлекателно, че дори ѝ подробните и дълги описания да се четат на един дъх. Ревю ТУК .

157823_b7. „Ангел с часовников механизъм“ – За мое огромно съжаление все още не съм чела останалите две части от трилогията (СРАМ) ,но през идните месеци тази грешка ще бъде поправена. Книгата е написана толкова реалистично,че можех да се поставя на мястото на героите и да изпитам техните емоции,да изпитам едновременно тръпката и страха от случващите се събития. Горещо препоръчвам книгата на всеки независимо дали е запознат с творчеството на Касанда Клеър.“Ангел с часовников механизъм“ е една от най- уникалните и спиращи дъха книги,които съм чела. Ревю ТУК .

280087188. „Перфектна химия“ – Това за мен бе една прекрасна и вълнуваща трилогия и се радвам, че имах възможността да се докосна до нея. Изключително много заобикнах книгите, изживявах всичко с героите и наистина много ще ми липсват (но пък винаги мога да си ги препрочитам). Също така харесах и Симон Елкелес като автор,стилът ѝ на писане много ми допадна и се надявам да се издадат и други нейни книги.Определено книгите ще оставят в мен топъл и мил спомен. Ревюта на трите книги ТУК , ТУК и ТУК .

9789542709619

9. „Къде си, Аляска“ – Определено не е лесно за един автор да успее да влезе в света на тийнеджърите и да мисли като тях – поради това си качество Джон Грийн се превърна в един от любимите ми автори. Винаги ме удивлява как авторът представя толкова пълнокръвни образи,в които читателят да се припознае и да си каже „Хей,този прилича на мен“ или „Даа, и аз съм правил подобно нещо“. „Къде си,Аляска“ е книга за любовта,страха и приятелството,което се заражда уж на шега,но се оказва,че е нещо по – дълбоко. Ревю ТУК .

kutiya-za-ptitsi10. „Кутия за птици“ – „Кутия за птици“ е от онези книги,които те поглъщат.Поглъщат те в изградената атмосфера и неусетно ставаш част от героите и техният живот,става и твой живот.„Кутия за птици“е една вълнуваща книга,изпълнена с много страх,напрежение,опасни ситуации,но и с надежда за по-добър живот.Няма как да те остави безразличен към случващото се в историята и да не те накара да се замислиш за простичките неща в живота,които намираме за даденост. Корицата е разкошна,много рядко съм срещала корици да си пасват с историята на книгата.А на тази корица,всеки елемент,който е изобразен на нея е част от историята. Ревю ТУК .

Реших към тази публикация да добавя и петте ми най – четени ревюта през годината:

1. “Ангел с часовников механизъм”- Касандра Клеър (Кн.1 от поредицата “Адски устройства)

2. “Перфектна химия”-Симон Елкелес

3. “Къде си,Аляска”- Джон Грийн

4. “Красив лъжец” – Тара Хайланд

5. “Най-хубавото място на света е точно тук”-Франсеск Миралес и Каре Сантос

Пожелавам ви  една много здрава,щастлива,успешна и изпълнена с любов година – разбира се и купища книги ,и много книжни приключения !

Казват, че Новата година била като празна книга!
Аз ви пожелавам писалката да е във вашите ръце.
Това е вашият шанс да напишете най-красивата история във вашият живот.
Пожелавам ви го най-сърдечно !

4 thoughts on “Топ 10 на любимите ми книги за 2016г.

  1. Прекрасна публикация ! Справила си се чудесно, както с подбора на книги, така и с тяхното представяне! Успя да ми припомниш всички стаени емоции, изпитани докато аз ги четях, за което искрено ти благодаря и те поздравявам! Пожелавам ти една още по-успешна и щастлива година, която да споделиш с любимите си хора и книги 🙂

    Liked by 1 person

    1. Благодаря за милите думи ! Винаги си толкова позитивна и откровена 🙂 Следя блога ти от доста дълго време и винаги се възхищавам на прекрасният ти начин на писане. Аз също ти пожелавам една здрава,успешна и ползотворна година 🙂

      Like

Вашият коментар

