„Любовта ми подари“ -12 празнични истории под редакцията на Стефъни Пъркинс

(издателство „Сиела“, брой страници 396, цена 15,90 лв.)

204694_bНавън е смразяващо студено, вятърът пронизва, а празничното настроение сякаш е останало в детството… но спасението е в ръцете ви!

Знаем, че обичате коледни истории, филми, епизоди на любими сериали… затова и ще заобичате този стоплящ сърцето сборник. „Любовта ми подари” включва дванайсет любовно-коледни разказа, написани от някои от най-популярните тийн автори, а подборът е на световната сензация Стефъни Пъркинс!

***

„Любовта ми подари“ включва дванадесет романтични и забавни коледни истории, написани от едни от най – любимите и известни тийн автори. Разказите ми харесаха изключително много – бяха изпълнени с топлота, с любов, с надежда и с много коледно настроение,което кара читателят  да вярва, че коледната магия наистина може да съществува. Въпреки, че разказите не са свързани помежду си, бяха много добре разпределени,което придаваше на сборникът една цялостна завършеност. Персонажите бяха една огромна цветна палитра – бедни,богати,самотни,отхвърлени,елфи,магьосници, но абсолютно всички притежаваха нужната харизма,която да заплени читателят. Историите макар да бяха романтични,забавни и на моменти захаросани, всяка една от тях бе придружена с поука,което лично на мен ми хареса. За съжаление не успях да прочета книгата през коледните празници, но изминалите дни,които бяха изпълнени с много сняг ме накараха напълно да се потопя в атмосферата на книгата. Накратко ще споделя мнението си за всяка история отделно.

20161228_142114

1.”Полунощи” от Рейнбоу Роуъл

Рейнбоу Роуъл винаги успява да изгради реалистично своите герои и в този разказ не прави изключение. За съжаление разказът беше доста кратичък и не успях да опозная добре героите, но пък за сметка на това историята беше поднесена по един интересен и очарователен начин,който ме накара да се усмихвам през цялото време.

2. “Дамата и лисицата” от Кели Линк

 Такаа… това бе единственият разказ,който не ми хареса. Авторката не ми беше позната и ми бе интересно да се запозная с нейният стил на писане,който впрочем се оказа доста интересен. В разказа имаше елемент на магия,който за съжаление не беше развит много добре и кулминацията,която я има във всички книги – тук тя не беше развита и обяснена докрай. Като цялото замисълът на историята е много добър, но изпълнението не беше на ниво.

3. “Ангели в снега” от Мат де ла Пеня

Това е един от любимите ми разкази в книгата. Съвременна история, в която нашият главен герой е бедно момче,което няма възможност да се прибере у дома за празниците. А в същият момент неговата „временна“ съседка , мисли как да зареже приятелят си,който е доста далеч от нея.Хареса ми стилът на писане на авторът,който  бе представил много реалистично самата история,както и емоциите и мислите на главните герои. Въпреки че разказът не беше твърде дълъг ми допадна, че отношенията между двамата главни герои се развиха много плавно и естествено.

4. “Поларис е мястото. където ще ме откриеш” от Джени Хан

В този разказа се разказва за Дядо Коледа (да,истинският) , за неговата дъщеря Натали, както и за елфите в неговата работилница. Коледната атмосфера беше  много реалистично представена,което ме накара да се принеса мислено на Северния полюс и да се почувствам,като част от неговите забавни обитатели. Частта с несподелената любов на Натали ме трогна, но прекалено бързият край на историята за мен не беше задоволителен, но въпреки това давам палец нагоре на този разказ.

5. “Това е коледно чудо, Чарли Браун” от Стефъни Пъркинс

Още един разказ,който успя да ме очарова и да ми стопли сърцето – все пак става дума за Стефъни Пъркинс. В тази история се разказва за едно момиче,което упорито следва своята мечта. В продължение на един месец Мариголд ходи до базара за елхи, с цел да помоли едно напълно непознато момче , да ѝ помогне в осъществяването на най- голямата ѝ мечта. Тяхната среща води до куп забавни моменти и неочаквани обрати,които преобръщат съдбите и на двамата. Доколкото разбрах тази двойка е включена също и в другият сборник „Летни дни,летни нощи“,който търпеливо ме чака на нощното ми шкафче и определено нямам търпение да се срещна с тази супер сладка двойка отново.

6. “Вашият временен Дядо коледа” от Дейвид Левитан

Тук се разказва за една хомосексуална двойка,в която един от партньорите прави услуга на другият,като трябва да се представи за Дядо Коледа, за да накара малката му сестричка да продължи да вярва,както в Дядо Коледа, така и във вълшебствата. По време на тази „мисия“ той изпадна в няколко неловки момента,които ме накараха  да се смея от сърце, но въпреки малките трудности успя да завърши мисията си с успех.

7. “Крампуслауф” от Холи Блек

И в този разказ присъства магията,която е примесена със свръхестествени същества. В градчето Феърмонт  е настъпил ежегодният празник Крампуслауф,който се състои в това млади момчета да се маскират като дяволи, за да плашат хората.Нашата главна героиня е наранена от момчето,което е смятала за свое гадже. И за да му отмъстят една от приятелките ѝ решава да организира новогодишно парти на паркинг за каравани и канят всички техни общи приятели, но разбира се се появява и главният виновник за това. Следват доста забавни ситуации,които ме накараха да се забавлявам истински.

8. “Какво, по дяволите, направи, Софи Рот?” от Гейл Форман

Софи е израснала в Ню Йорк, но заминава да учи в университетът  на градчето  Бъмфъквил. Но всъщност предстоят ѝ там не се оказва лесен. Хората не я разбират, не схващат сарказма ѝи я определят ,като момичето от големият града,което я кара да се чувства не на място. Но запознанството ѝ с Ръсел ,кара Софи да бъде самата себе си, а също така да преосмисли мнението си за градчето.Историята въпреки, че беше забавна и романтична, в нея се съдържаше и доста сериозна тема,която  бе „не на расизма“.

9. Кофи с бира и младенецът Иисус от Майра Макинтайър

В тази история главният герой е едно лошо момче,което не спира да върши пакости. А последната му такава е подпалването на местната църква,което всъщност се случва по невнимание. Разбира се наказанието не му се разминава и той е длъжен да помага в организацията за коледното представление на църквата. По време на наказанието нашият герой започва да се променя към по- добро . Успява да спаси коледното представление и с малко доза късмет спечелва сърцето на дъщерята на пастора – неговото малко коледно чудо !

10. “Добре дошли в Кристмас, Калифорния” от Кирстен Уайт

За мен този разказ е черешката на сборника. Нашата героиня Мария живее в малкото градче Кристмас,Калифорния и с нетърпение очаква денят,в който ще се махне от него. Но един ден в закусвалнята на родителите и постъпва нов готвач,който ще промени  атмосферата в градчето, а ѝ самата Мария. Момчето,което е отличен готвач, има уникалната дарба да сготви на всеки човек храната за неговата душа. С малките си непрестанни жестове,той променя унилата атмосфера,както в ресторанта, така и отношението между хората в градчето. А Мария постепенно осъзнава някои неща за своя живот,които са били скрити за нея и това променя бъдещите ѝ планове.

11. “Витлеемската звезда” от Али Картър

Този разказ също ми хареса много, беше поднесен по доста оригинален начин.Тук имаме едно обикновено момиче и едно известно момиче. На летището си разменят самолетните билети и сами  може да си представите колко забавни моменти предстоят.

12. “Момичето, което събуди Сънуващия мечтател” от Лейни Тейлър.

От доста време исках да прочета нещо на Лейни Тейлър и съм супер щастлива, че най- накрая успях. Стилът на авторката е малко особен и първите няколко страници ми бяха малко странни за четене. Докато четях историята, не успях да се отърся от чувството, че чета класическа приказка – беше написана по толкова вълшебен начин. Но да се върнем към сюжета на историята – Нийв е едно бедно и тъжно момиче,което очаква  бъдещият ѝ съпруг да я измъкне от трудното положение, в което е. Но човекът,който я иска за съпруга  е  един зъл и безочлив човек . В зова си за помощ Нийв пробужда нещо магическо,което изпълнява най- съкровените ѝ желания. Финалът на историята беше наистина много романтичен. Доста подходяща история за завършек на сборника.

И за финал ще завърша с едно изречение,което е на задната корица на книгата: Не се ограничавайте само до празниците – това е книга за цялата година !

*Искрено благодаря на издателство „Сиела“ за предоставената възможност !

my-true-love-gave-to-me-2460x1600

Вашият коментар

