„Ясновидците“ – Либа Брей

(издателство „Емас“, брой страници 526, цена 19лв)

9789543572595Ийви ОНийл се замесва в поредния скандал в родното провинциално градче и родителите и я изпращат за наказание в Ню Йорк. Но Ийви това и чака. През златните двайсет години на миналия век Ню Йорк кипи от живот, там е раят на тайните джаз-клубове, модните магазини и бляскавите кинозвезди. Точното място за момиче, което мечтае за слава и безгрижни дни.

Но освен в оживлението на Голямата ябълка, Ийви прекарва времето си и из прашните, тъмни кътчета на странния Музей на окултното, управляван от чичо и Уил. Той изглежда е обсебен от свръхестественото, а племенничката му пази мрачна тайна – дарба, която досега и е носила единствено беди. Не след дълго полицията открива тялото на момиче, белязано с мистериозни символи. Уил и Ийви са извикани да сътрудничат на силите на реда и тя осъзнава, че способностите и са единственият начин да заловят сериен убиец, излязъл на повърхността от черните дебри на миналото

.Появяват се още жертви и жителите на Ню Йорк са ужасени. Целият град е вперил взор в разследването: ще успее ли Ийви да стигне до истината и какво ще и коства това? Дали мракът няма да я пречупи? А през това време около нея се разгръщат историите на Ясновидците, всеки със своите тайни..

***

Още при своето излизане „Ясновидците“ присъства в списъка ми за книги,които желая да прочета. Безсъмнение първото,което ме привлече в книгата бе съвършено красивата корица и неслучайно оглави класацията ми с любими корици за изминалата година,която може да видите ТУК . Като човек,който обожава 20-те години нямаше как да не ме впечатли корицата със своят красив фон ,очертанията на небостъргачите и  тайнственото лице на главната героиня. Другото,което ме привлече в книгата бе разбира се сюжета – Ню Йорк през 20те по време за Сухия режим, Ерата на джаз музиката. Когато започнах да я чета бях обедена, че ще ми хареса,имах някакви определени очаквания, но смело мога да заяви, че историята задмина всички мои очаквания.Още от първите си страници  историята ни потапя в своята мистериозна атмосфера,която с напредването на сюжета тя става все по- осезаема. Харесаха ми двете противоположности на Ню Йорк – едната бе бляскавата му страна, бурният нощен живот, джазът,който струеше от почти всяка страница, красивите дрехи и прически,и още по – красивите момичета, а другата страна бе мрачната- мистериозните убийства,които всяват страх в хората, опасностите,които дебнат от всеки ъгъл (буквално), призраците,които жадуват за своето отмъщение.

„Манхатън се простираше пред нея като кадифена възглавничка за бижута, обсипана с диаманти“

tumblr_mzlfc5pyk91rndpqvo1_r1_5001Либа Брей определено успя да ме спечели със стила си на писане. Лек, приятен и напълно завладяващ, каращ читателят нетърпеливо да разгръща страница,след страница, за да стигне до развръзката. Описанията,които правеше бяха наистина реалистични и лично мен успя да ме потопи в онази толкова различна епоха. Другият неин плюс бе хуморът,който така умело бе вплела между разговорите на героите,което ме накара още повече да заобичам „Ясновидците“. Действието в книгата се развиваше сравнително бързо,като през цялото време се поддържаше „тръпката“ от случващите се събития. Имаше няколко глави,които определено бяха доста плашещи и докато ги четях на моменти настръхвах (имах „късмета“ да прочета някои от тях късно вечерта на тъмно, само с лампичката ми за книги и беше голяма „веселба“ 😀 ).

– Милосърдието започва от вкъщи.
– Както и психическите заболявания.

tumblr_nrahx7djht1slco5to2_500Авторката е успяла да създаде едни многопластови и колоритни герои, в които няма как да не се влюбите. Всеки един персонаж е максимално разгърнат в дълбочина и надарен със своята дарба. Личеше си с колко много любов Либа Брей е изградила всеки един персонаж, независимо дали той е главен или второстепенен,защото всеки беше уникален сам по себе си и мисля, че точно в това се криеше техният чар. Всеки един от тях  допълваше историята и допринасяше за максималното ѝ изживяване. Също така ми хареса постепенното израстване на героите,които с напредването на историята не само опознаваха своята си дарба, а ѝ самите себе си. Постепенно успяха да разкрият частица от своето минало,за предисторията на техните способности,което нямаше как да не превърне историята в още по-  вълнуваща и интересна.

Хората са склонни да мислят, че най-опасното чувство е омразата. Но любовта може да бъде също толкова опасна. 

Главната героиня Ийви се превърна в един от най- любимите ми персонажи. Въпреки във времето, в което живееше тя и за момент не се вписваше в него. Ийви бе дръзка, до болка откровена, на моменти много цинична, но винаги бе себе си. Успя да ме спечели с уникалното си чувство за хумор,който и в най- напрегнатите ситуации беше неизменна част от нея. Ийви обичаше да гребе от живота с пълни шепи – обичаше среднощните купони, славата и … забъркването в неприятности. Определено притежаваше необходимите качества,които да я превърнат в интересен и колоритен персонаж.

„- Майка ти и аз не одобряваме пиенето. Не си ли чувала за Осемнайсетата поправка?

– Забрана ли? Пия за нейно здраве при всяка възможност.“

fuckyeahthediviners-tumblr-comОстаналите герои също не бяха за подценяване. Другите две момичета Мейбъл и Тета бяха доста интересни персонажи, а ѝ освен това бяха най- добрите приятелки на Ийви. Тета бъдещета звезда на Ню Йорк, но освен бляскавата страна,която показваше за пред хората, тя имаше доста тежко минало,което не искаше да излиза наяве. Мейбъл от друга страна бе скромно и порядъчно момиче,което спазваше правилата. Момчетата бяха доста мистериозни и всеки един от тях имаше своята причина за това. Джерико отначало ми бе доста скучен, но постепенно започна да се отпуска и започна да ми става симпатичен, а тайната,която така усърдно пазеше се оказа доста шокираща – определено не очаквах това. Сам за мен бе мъжката версия на Ийви – остроумен, чаровен , самовлюбен, но и много потаен. Искаше ми се да разбера малко повече за миналото му, но се надявам във втората книга и това да се случи. Мемфис бе мечтател и поет. Успя да ме спечели освен с чаровната си усмивка и с това, че бе отдаден изцяло на това да закриля малкото си братче Исая. Определено ще се радвам да науча малко повече и за него. Хенри –  най- добрият приятел на Тета,който ѝ е помогнал в най- трудният момент в живота ѝ. Всеки един от споменатите герои малко или много успя да разкрие частица от своето минало, но за мен най- мистериозният герой си остана чичото на Ийви Уил Фицджералд. Определено очаквам във втората книга персонажът му да бъде максимално развит.

„Ясновидците“ ще ви потопи в една мистериозна и завладяваща история,която определено ще ви изненада. Ще се потопите в една от най- ярките епохи на 20 век, а колоритните и цветни персонажи, няма начин да не ви запленят със своята харизма. Либа Брей е създала една оригинална история,която едновременно е емоционална, вълшебна и зловеща.Очаквам втората книга с огромно нетърпение, за да се потопя отново в света на ясновидците.

20170114_142716

Вашият коментар

