Любими цитати от книги (част 3)

Днес в рубриката ми „Любими цитати от книги“ съм ви приготвила цитати от четири класики, които несъмнено са си заслужили отреденото им място в световната литература. Някои от книгите съм чела, други предстои да прочета, но определено всяка една от тях е прекрасна и си заслужава отделеното време.

„На изток от рая“ – Джон Стайнбек

1.  „Някой път на човек му се ще да е глупав, за да извърши онова, което умът не му разрешава.“.

2.“Когато човек твърди, че не иска да говори за нещо, той обикновено иска да каже, че не е в състояние да мисли за нищо друго.“

3. „Често ми е хрумвало, че доброто възпитание е може би онзи външен заглушител, който не дава да се разбере, че ти се пръска сърцето.“

4.“Казват, чистата рана зараствала най-бързо. За мен няма нищо по-печално от връзки, които се поддържат единствено посредством лепилото на пощенските марки. Не можеш ли да виждаш, да чуваш, да се докосваш до един човек, най-добре забрави го!“

5. „Две мнения съм чувал: едното казва, че мълчаливецът е мъдрец, а според другото човек, който не приказва, е човек, който не мисли.“

„Великият Гетсби“ – Франсис Скот Фицджералд

1. „Когато бях млад и впечатлителен, моят баща ми даде един съвет, който оттогава се върти в главата ми. „Почувстваш ли желание да критикуваш някого- просто си спомни, че не всички хора на този свят са имали преимуществата, които си имал ти.“ „

2.“Винаги е тъжно да гледаш с нови очи на неща, към които вече напълно си се приспособил.“

3.“Никакъв огън, никаква сила не може да унищожи това, което човек скатава в бленуващото си сърце.“

4.“Всеки подозира у себе си поне една от основните добродетели и ето моята: аз съм един от малкото честни хора, които някога съм познавал.“

5.“Надявам се, че ще е глупачка – това е най- доброто нещо, което едно момиче може да бъде на този свят- красива малка глупачка.“

 „Закуска в Тифани“ – Труман Капоти

  1. „Ако си позволите да обикнете диво същество. Накрая ще останете само с поглед към небето.“

2. „- Но съм жив. И ти благодаря. За това, че ми спаси живота. Ти си чудна. Единствена. Обичам те.
-Глупак.- Тя ме целуна по бузата.“

3.“Човек трябва да има свободата да се жени и за мъже, и за жени, или — слушай, ако дойдеш и ми кажеш, че искаш да се свържеш с боен кораб, аз ще уважа чувствата ти. Бога ми, говоря съвсем сериозно. На любовта трябва да се дава пълна свобода. Изцяло подкрепям това схващане. Сега, когато имам доста добра представа какво всъщност е любов.“

4.“Не искам да кажа, че бих била против да съм прочута или богата. Това си е включено в програмата ми и някой ден ще опитам да го осъществя; но ако успея, ще искам да не съм загубила индивидуалността си. Искам да съм си пак аз, когато някоя прекрасна сутрин се събудя и отида да закусвам в “Тифани”“

5.„Грешите. Смахната е. Но, от друга страна, сте прав. Не е смахната по обикновения начин, ами си е истински смахната. Действително вярва във всички тия свои дивотии. Не може да я убедите в противното.”

„Гордост и предразсъдъци“ – Джейн Остин

  1.  „Колкото повече опознавам света, толкова повече ме разочарова; всеки изминал ден ме уверява в несъвършенството на човешкия характер и в измамната фасада на достойнството и благоразумието.“

2. „Жените имат крилато въображение. То мигновенно подхвръква от харесването към любовта и от любовта към брака.“

3. „Аз лесно бих простила неговата гордост,ако той не беше засегнал моята.“

4. „Няма нищо по-измамно от привидната скромност-заяви Дарси. Зад нея обикновено се крие незачитане на чуждото мнение, а понякога-самохвалство“.

5. „И най-мъдрият и съвършен човек, всъщност и най-мъдрите му и добронамерени постъпки могат да станат обект на присмех на оня, чиято единствена цел в живота е да се присмива над другите.“

 
Вашият коментар

