„Героите са моята слабост“ – Сюзън Елизабет Филипс

(издателство „Ибис“, брой страници 352, цена 13,90лв)

205601_b

За пръв път се срещнах с творчеството на Сюзън Елизабет Филипс в началото на миналата година, а книгата, която ме накара да искам да прочета всяка една нейна книга беше „По- кротко лейди“. Обичам да чета любовни романи, но не ми допадат, нито прекалено драматичните, нито прекалено захаросаните. И точно това харесвам в книгите на СЕФ, че имат един баланс, който не позволява да се преминават границите. Нейните книги винаги ми носят чувство на комфорт, успяват да ме накарат да изключа напълно заобикалящия ме свят и да се потопя изцяло в дадената история. Стилът на авторката е много лек, увлекателен и страшно приятен за четене. Една от силните страни на авторката са майсторските описания, които няма как да не впечатлят читателя. Другият ѝ плюс са добре изградените пълнокръвни персонажи, в които читателя може да открие частица от себе си в тях. А хумора, който неизменно присъства във всяка нейна история, за мен допринася за уникалността на книгите ѝ. Все още не съм прочела всичките ѝ книги, но съм обедена, че всяка една си заслужава отделеното време.

В тази книга авторката е разчупила стилът си, като ни е поднесла една доста необичайна история с криминален елемент и малка доза мистерия. Главните ни герои също са доста нестандартни, а чрез ситуациите, в които успяха да попаднат ме накараха да ги заобичам адски много. Кориците на изд. „Ибис“ винаги са ми харесвали, но тази е просто разкошна. Толкова е красива и, а за онова очарователно сладурче долу в ляво, ще ви поговоря малко по- надолу в ревюто.

0062106090-199x322Главната ни героиня Ани е неуспяла актриса, която след смъртта на майка си пристига на остров Перигрин посред зима, за да открие завещанието ѝ в семейната вила. Напълно разорена и обезкуражена от живота си Ани намира утеха единствено в своите „говорещи“ кукли. Въпреки че, не е успяла да покори Холивуд тя е прекрасен вентрилог. Доста необичайна професия, с която веднага успя да ми стане симпатична. Ани е добро, мило и симпатично момиче, обича децата и работата си, но е много несигурна в себе си. Израснала под вечните забележки и безкрайното неодобрение на майка си, без съмнение това се е отразило на нейната същност. Но Ани дори не подозира какво ѝ е приготвил о-в Перигрин, а това, което ще се случи въобще не е за пропускане.

19367048Тео е един от най- интересните и мрачни герои, които съм срещала. Той си е създал образ на мрачен и коравосърден мъж, който не желае никого до себе си. С дебютната си книга, която е ужаси е предизвикал невероятен фурор, с което си е спечелил безброй фенове. В момента се е настанил в семейното имение Харп Хаус, за да напише втората част на романа си. Той иска само тишина и спокойствие, но съвсем скоро ще се сблъска с една вихрушка, която ще го помете в своя водовъртеж от емоции.

Всъщност запознанството на нашите герои датира още от тийнейджърските им години, когато са били доста близки, но няколко повратни момента ги отдалечават, за да се срещнат отново след близо седемнадесет години. Остров Перигрин ги събира, за да могат да се преоткрият и да си изяснят няколко болезнени момента от миналото им. В хода на историята Ани и Тео претърпяха огромна промяна, както в отношенията помежду си, така и в самите тях. Но докато настъпи тази повратна промяна се случиха куп случки, като с някои от тях съм се забавлявала страшно много, а други ме караха леко да настръхвам. Разбира ме много за миналото и на двамата, което се оказва, че не е било никак лесно. Научаваме защо Тео е станал такъв и, че всъщност лошото му държание е само маска за пред хората. Очарователно присъствие в историята имаше ѝ котарака Ханибал, който правеше по някоя щуротия предизвикваща недоволството на Ани. Хареса ми това, че авторката толкова реалистично е описала зимната обстановка, че на моменти имах чувството, че усещам студа, който се вихреше между страниците на книгата. Мистериозната нотка в историята се запазва почти до самия край, като правеше четенето още по- вълнуващо.

„Героите са моята слабост“ е една от най- различните книги на авторката, която въвежда един свеж полъх в творчеството ѝ. Този път ни е предоставила една мистериозна история, като е запазила хумора и забавните ситуации между героите. Беше ми изключително приятно отново да се потопя в някоя от книгите на Сюзън Елизабет Филипс, защото винаги ме карат да забравя за реалния свят и да релаксирам единствено в тяхната компания.

FB_IMG_1503583472215

 

 

Вашият коментар

