„Един ден през декември“ – Джоузи Силвър

(издателство „Ибис“, брой страници 372, цена 14,90 лв)

250

В края на миналата година по време на коледните празници си бях селектирала няколко тематични четива, които да ме накарат да се чувствам още по- уютно и празнично. Едно от тях беше „Един ден през декември“. Предвид краткото резюме на гърба на корицата се бях настроила за една приятна романтична и захаросана зимна история, но всъщност се оказа, че романът е много далеч от това описание. В интерес на истината не съм предполагала, че книгата ще ми хареса толкова много, но тя успя да го направи. Обожавам я!

onedayindecember_coverДжоузи Силвър е решила да ни разкаже една чисто житейска история, която съвсем реално може да се случи на всеки един от нас. Защото съдбата е адски непредвидима- доказва го ѝ самата история. В романа ми харесаха страшно много неща, но нека започна да ви ги представям едно по едно. Естествено на първо място няма как да не посоча концепцията на романа, с която определено се отличава- самата аз мисля, че не съм чела нещо подобно. Действието в книгата се развива в рамките на цели осем години- да, осем! Предвид, че книгата се състои само от 370 страници ще си кажете, че действието се развива супер бързо и авторката не е успяла да развие максимално историята, но ви уверявам, че това изобщо не е така. Авторката умело е наблегнала на точните моменти, които да ни разкаже и в края на книгата имах странното чувство, че наистина познавам героите. Защото пред очите ми те израстваха, развиваха се като личности, правеха грешки, плакаха, караха се, влюбваха се и още куп други емоционално и житейски перипетии, които ме караха да преживявам всичко заедно с тях. А ѝ всяка година, която е спомената в книгата паралелно, докато четях си спомнях аз какво съм преживяла през съответната година и на моменти ми беше едно такова хубаво настолгично. Хареса ми, че героите бяха представени като съвсем обикновени хора, които имаха спадове и върхове, правеха грешки- осъзнато или не, но винаги си вземаха поука. Бяха хора, като всички нас.

IMG_20190212_144329_913

Главната ни героиня Лори никога не е вярвала в любовта от пръв поглед, но съдбата решава да я убеди в обратното. През един снежен декемврийски ден съдбата (да, онази непредвидима досадница) среща Лори и Джак по- доста нетипичен начин- тя се вози в претъпкан автобус, а той чака своя на спирка по нейния маршрут. В един момент двамата си засичат погледите и… не могат да ги отлепят. В този съдбовен момент, докато Джак се чуди дали да се качи в автобуса, за да се запознае със своята сродна душа, докато Лори се чуди дали няма да сгреши, ако слезе и се запознае с очарователният непознат- автобусът потегля, за да ги раздели завинаги. Или не чак завинаги.

Изминала е една година в непрестанни опити Лори да открие сродната си душа. Търси го във всяко лице на улицата, в тъмните нощни барове, на всяка спирка, но уви без резултат. В мига, в който решава да прекрати безуспешните си опити, Джак се появява на входната ѝ врата. Оказва се, че той е мъжът, за когото най- добрата ѝ приятелка (и съквартирантка) Сара не спира да говори от седмици. За Сара Джак е мъжът с главно М, с когото планира да прекара живота си. Казах ви, че съдбата е непредсказуема, нали?

one-day-in-december-josie-silver-9781432857837В този момент сте сигурни, че това е поредната клиширана история за типичен любовен триъгълник, в който има драма, сълзи и огромно количество саполи. Но за щастие Джоузи Силвър е пречупила историята през своята призма и е направила историята много, много повече от любовна клиширана история. С всяка следваща страница ще си задавате куп въпроси за живота, любовта, приятелството, за трудните моменти. И наистина, когато се задълбочите малко повече в романа, ще усетите, както всички отговори на вашите въпроси, така ѝ посланието от авторката, което е скрила в тази стопляща сърцето история. Лори със своя необикновен лош късмет, Сара перфектната най-добра приятелка, която би била благословия за всяка жена, Джак от болезненото откровено момче се превърна в зрял и отговорен мъж – пленителната история на тези очарователни героии съм сигурна, че ще успее да ви забавлява и трогне едновременно.

„Един ден през декември“ е една (не)обикновена житейска история за любовта от пръв поглед, приятелството, мечтите и съдбоносните решения. Авторката по много лек, приятен и ненатрапчив начин е пресъздала, както атмосферата на историята, така ѝ взаимоотношенията между героите, като по този начин читателят може да се почувства по- близък до самите тях. Перфектната романтична история за всеки месец от годината.

*Благодаря на издателство „Ибис“ за предоставената възможност!

IMG_20190212_144437_001

Вашият коментар