Любими цитати от световни класики

От доста отдавна не съм споделяла любими книжни цитати, затова днес съвсем спонтанно реших да споделя няколко такива, които са на тема „Световна класика“. Множество са книгите, които са оставили ярък отпечатък в световната литература и затова ми беше трудно да подбера кои цитати да включа. Цитатите, които ще прочетете са от класики от различен период във времето, но определено всяка една от тях може да се нарече класика в най- пълният смисъл на думата. Независимо дали става въпрос за Джейн Остин, Джон Стайнбек или Стивън Кинг - всеки автор е допринесъл светът на литературата да бъда по- богат и разнообразен. Обмислям следващата порция от цитати да бъде на тема „Български класики“, защото и в нашата литература има безброй добри и качествени книги, които са оставили дълбок отпечатък върху няколко поколения читатели.

Приятно четене!

1. “Наричаш себе си свободна душа, диво същество. Ужасно те е страх някой да не те затвори в клетка. Е, скъпа, ти вече си в тази клетка. Ти сама си я изградила. И тя не се ограничава с Тулип, Тексас или Сомалия, Тя е там, където си ти. Защото независимо накъде бягаш, се сблъскваш със себе си.”

„Закуска в Тифани“, Труман Капоти

2. „Ти си добра с онези, които са добри с теб. А според мен така и трябва да бъде. Ако хората са винаги кротки и се покоряват на жестоките и несправедливите, лошите винаги ще вършат каквото си искат; няма да се боят от нищо и няма никога да се променят, а ще стават все по-лоши и по-лоши. Когато ни ударят без причина, трябва да отговорим на удара с удар — уверена съм в това, — и то с такава сила, че този, който ни е ударил, завинаги да се отучи да удря.“

„Джейн Еър“, Шарлот Бронте

3. „Мога да живея и сама, ако самоуважението и обстоятелствата налагат това. Няма защо заради блаженството да продавам душата си. В гърдите ми се крие съкровише, дадено ми още от рождение; то ще поддържа живота ми даже ако ми бъдат отказани всички обикновени радости или ако за тях трябва да платя с това, с което не бих се разделила.“

„Джейн Еър“, Шарлот Бронте

4. „Запомни как ме обичаш – беше прошепнала тя. – Не искам от теб да ме обичаш винаги така, но искам да си спомняш. Някъде в мен винаги ще се крие жената, която съм тази вечер.” 

„Нежна е нощта“, Франсис Скот Фицджералд

5. „Колкото повече опознавам света, толкова повече се разочаровам от него; и всеки изминал ден ме убеждава в несъвършенството на човешкия характер и в измамната фасада на достойнството и благоразумието.“

„Гордост и предразсъдъци“, Джейн Остин

6.  „Ако ти можеш да преживееш и един ден без да разбереш как съм и какво правя, значи можеш и всички останали дни!“

„Ана Каренина“, Лев Толстой

7. „На този свят няма нито щастие, нито нещастие, има само сравняване между едно състояние и друго. Нищо повече. Само който е изпитал безгранична злочестина, може да изпита безгранично щастие. Човек трябва да е пожелал да умре, за да разбере колко хубав е животът.“

„Граф Монте Кристо“, Александър Дюма

8. „Казват, чистата рана зараствала най-бързо. За мен няма нищо по-печално от връзки, които се поддържат единствено посредством лепилото на пощенските марки. Не можеш ли да виждаш, да чуваш, да се докосваш до един човек, най-добре забрави го!“

„На изток от Рая“, Джон Стайнбек

9.  „…длъжни сме да помним, че ще умрем, следователно нека се опитаме да живеем така, че нашата смърт да не носи облекчение на света.”

„На изток от Рая“, Джон Стайнбек

10. “Днес хората знаят цената на всичко, но не и стойността на каквото и да било.”

„Портретът на Дориан Грей“, Оскар Уайлд

11.  „Масите никога не се бунтуват отсамо себе си и никога не се бунтуват само защото са потиснати. Всъщност, докато не им се даде възможност да сравняват, те никога няма да осъзнаят, че са потиснати.“

„1984“, Джордж Оруел

12. „Ако искате картина на бъдещето, представете си ботуш, който стъпва върху човешкото лице и остава там завинаги.“

„1984“, Джордж Оруел

13. “Всяко същество убива друго същество по някакъв начин.”

„Старецът и морето“, Ърнест Хемингуей

14. „Не си специален. Не си красива и уникална снежинка. Ти си същата разлагаща се органична материя, както всичко останало. Ние всички сме част от една и съща купчина тор“.

„Боен Клуб“, Чък Паланюк

15. „Мнозина умират не толкова от болести, колкото от неудържимата, вечна страст, която ги разяжда – да се мислят за нещо повече, отколкото са всъщност.“

„Бял Параход“, Чингиз Айматов

16.  „Книгите винаги са огледало на душата. „

„Собствена стая“, Вирджиния Улф

17. „Никога не знаеш от какъв ужасен късмет те е предпазил лошият ти късмет.“

„Няма място за старите кучета“, Кормак Маккарти

18. “Странно! Как започваш да разбираш другите, когато сам затънеш в калта.“

„Време да се живее и време да се мре“, Ерих Мария Ремарк

19. „Голямо нещастие е да си сам. Вярвайте, че самотата може бързо да унищожи разума.“

„Тайнственият остров“, Жул Верн

20. “Уморен съм, Шефе. Уморен съм да бъда на пътя, самотен като лястовица в дъжда. Уморен съм да си нямам приятел, с когото да съм… за да ми казва къде отиваме, от къде идваме или защо… Но най-много съм уморен от хората, които са лоши един с друг. Уморен съм от цялата тази болка, която чувствам и чувам по света всеки ден. Има твърде мого от нея. Тя е като парче стъкло в главата ми… през цялото време. Можеш ли да разбереш?” 

„Зеленият път“, Стивън Кинг

Вашият коментар